Spilte inn reklamefilm på 12 sekunder

11. november 2020

I anledning lanseringen av Kronsteingruppens nye navn og ny grafisk profil for alle entreprenørselskapene har konsernet laget en reklamefilm i samarbeid med Deadline media. Reklamefilmen ble spilt inn i løpet av 12 sekunder i Hadselhallen en kald novemberkveld.

Konseptet

Deadline media rigget opp en zipline med et kamera som kan ta en drøss med bilder i sekundet. Kronsteingruppen stiller opp mannsterke med egne folk som skuespillere, og rigger scene for scene langs ziplinen. Så er det «ready-set-go» og bare krysse fingrene for at alt klaffer i ett og samme opptak. Hele reklamefilmen er tatt opp på 12 sekunder, ingen filmtriks eller juks!

Laget for og av egne ansatte

– Vi håper selvsagt å nå våre kunder og samarbeidspartnere med denne filmen, men den er laget like mye for våre egne ansatte. Siden vi lanserer nytt navn og ny profil midt under Corona-pandemien og ikke kan samle hele gjengen til en skikkelig feiring måtte vi finne på noe annet. Det sier markeds- og kommunikasjonssjef i Kronsteingruppen Signe Ringstad.

– Og ekstra gøy blir det jo for våre ansatte når det er egne kolleger som deltar i filmen og har bidratt til å gjøre den mulig.

Skapte sine egne «filmsett»

Det er også de ansatte i Kronsteingruppen som har skapt filmsettene selv. Som har snekret kjøkken og kinobenker, handlet inn enhjørningstøfler, drasset med seg alt fra leker til ruller med Glava, og rigget det hele klart.

– Jeg er glad vi har dyktige tømrere og ingeniører som skuespillere altså, ellers hadde ikke dette gått. Når man finner ut på sparket at man trenger en vegg i Hadselhallen sent en tirsdagskveld, også er det hele ordnet på et kvarters tid. Da vet du at du jobber i en løsningsorientert bedrift, sier Signe.

Olav Johnsen Brekke, filmens aller største stjerne, er sønn av Oddgeir Johnsen som jobber i Kronstein Produksjon. Foto: Deadline Media.

Presisjon og godt samarbeid

Ideen til filmen var det filmskaper Kevin Benum Kjelsrud i Deadline Media som hadde.

– Vi syntes jo det hele hørtes litt sprøtt ut først, men bestemte oss for å satse på konseptet likevel. Resultatet er blitt en litt annerledes film, men den sier likevel mye om oss som konsern og om våre verdier, sier Signe.

– Det å spille inn en omdømmefilm på 1,4 minutter på bare 12 sekunder krever både presisjon og godt samarbeid. Heldigvis er det noe som både Kronsteingruppen og Deadline er vant med i hverdagen. I tillegg er det selvsagt en god del jobb med å lage en sånn film, men jeg håper det har vært en artig opplevelse for alle som har bidratt, og at folk liker resultatet.

De ansatte i Kronsteingruppen får regi fra Deadline Media. Foto: Deadline Media.